Sviežo svieža sviežosť

17:06

Nájsť dobrý prírodný dezodorant sa stalo mojím cieľom pred pár rokmi. V čase, keď som sa začala seriózne zaujímať o to, čo na seba dávam, som sa dočítala veľa o škodlivosti bežných drogériových dezodorantov. Hoci už dlhšie žiaden taký doma nemám, trochu váham, či by som si predsa len aspoň na leto nemala nejaký antiperspirant zaobstarať, lebo ideme na svadby a tam budem potrebovať nejaký ten komfort. V posledných troch mesiacoch som našla niekoľko vynikajúcich prírodných dezodorantov, ktoré ma budú v lete sprevádzať určite, pretože sa mi neskutočne zapáčili. Je pravda, že sa pri nich potím, ale nič nie je cítiť. A ich zloženie nie je pre naše telo nebezpečné.








O dezodorante Fresh si môžete prečítať:

        "Prírodný dezodorant FRESH značky Caltha obsahuje iba ingrediencie, ktoré sú v zozname spoločnosti Ecocert, spoločnosti certifikujúci BIO a prírodnú kozmetiku. Neupcháva póry a nebráni prirodzenému fungovanie tela. Dokáže však veľmi dobre pohlcovať nepríjemný pach a obmedzovať potenie. Koža stále krásne dýcha a odvádza škodlivé látky z tela preč. Dezodorant neobsahuje hliník a bol pol roka testovaný športovci.
Zloženie: Aloe Vera Juice, Hydrolát Hamamelu, Kamenec, Škrobový prášok získavané z rastliny Maranta arundinacea (bežne používané aj v jedle), Allantoin (zvláčňujúce látka prírodného pôvodu), Esenciálne oleje Levanduľa, Mäta kučeravá, Citron, Rozmarín
Ingredients: Aloe Barbadensis Leaf Juice (Aloe vera Juice), Aqua, Hamamelis Virginiana Water (Hydrolát Hamamelu), Potassium Alum (Kamenec), Maranta arundinacea Root Extract (Rastlinný prášok), Allantoin (rastlinného pôvodu), Benzyl alcohol + Dehydroacetic Acid (konzervant povolený v BIO a prírodnej kozmetike, Glycerín, Lavandula Angustifolia Oil, Mentha Viridis Oil, Citrus Limon Peel Oil, Rosmarinus Offi officinalis Oil, * Linalyl acetate, * Linalool, * Limonene, * Pinenes, * gamma-terpinen, * Cineols, * Pinenes , * camphora, * Camphene (* súčasť prírodných silíc)"


Potiť sa je zdravé, ale keď to aj cítime, nie je to veľmi príjemné. Túto skúsenosť asi pozná každý, kto v lete cestoval MHD. Ja som na dezodoranty čoraz prísnejšia a snažím sa vyberať si rôzne prírodné verzie – krémové, tuhé, v spreji (šalviový od Weledy je momentálne asi najlepší) a guľôčkové. Ten od Calthy je práve guľočkový. Nebudem klamať, myslela som si, že je tuhý a tak som po otvorení ostala naozaj poriadne prekvapená :) Nie však nemilo, lebo pred pár mesiacmi ma podobný guľôčkový zaujal natoľko, že sa z neho stal jeden z tých naj naj naj. V ponuke Calthy sú tri dezodoranty – môj  Fresh, ďalej Citrus a Sweet. Z tejto ponuky som nemusela dlho premýšľať a hneď som siahla po Fresh verzii. Plastový obal s peknou etiketou vie upútať a hneď viete, že toto je Caltha. Vonia neskutočne sviežo. Cítiť rozmarín a mätu, niečo svieže a výrazné, v pozadí je levanduľa. Veľmi pekne skombinované, výsledkom je naozaj svieži dezodorant, ktorý by sa mohol zapáčiť ako ženám, tak aj mužom. Sprvu je výraznejší, ale nijako sa nebije s parfumom. Nejako takto by mal voňať dezodorant pre športovcov. Je guľočkový, takže o nanášaní ani nie je treba písať. Nie je mazľavý a pomerne rýchlo sa vsakuje, takže krátko po nanesení sa možno obliecť. Treba chvíľku počkať, lebo ak ešte nie je podpazušie suché, môžete si zafarbiť oblečenie a biele fliačiky občas nechcú ísť dole, tak sa môžem prezliecť. Pri potení ale oblečenie nefarbí. Pokožku vôbec nedráždi a aj keď som ho v niekoľkých prípadoch nanášalo aj krátko po holení, takmer vôbec pokožka neštípala. Čo sa výdrže týka, zaradil sa k tým kvalitnejším. Sú dni, kedy ho stačí použiť iba raz. Vzhľadom na ľahšiu aplikáciu ho nosím v kabelke a keď treba, aplikujem ho znova aj počas dňa. Kedysi som guľôčkové dezodoranty nemala rada, ale teraz sa mi páčia čoraz viac. Najmä vtedy, ak mám chuť na chvíľu vymeniť krémové, ktoré sa nanášajú trošku ťažšie a nie vždy sa dajú opakovane aplikovať aj počas dňa. Myslím, že v najbližších týždňoch si vezmem aj ten Sweet a hoci  citrusovým vôňam až tak veľmi neholdujem, skúsim aj tú.

Plusy:
  • Jednouchá aplikácia – guľôčka
  • krásna svieža vôňa
  • Pomerne rýchlo sa vsiakne, nie je mazľavý
  • Nefarbí oblečenie
  • Nezabraňuje poteniu, ale zápachu
  • Vydrží dosť veľkú záťaž, niekedy ho treba použiť aj dva razy denne
Mínusy:
  • Nenašla som

Dezodorant Fresh stojí 7,78 eur a nájdete ho v eshope Caltha.


Ktorú z troch vôní by ste si vybrali?

You Might Also Like

0 Vaše komentáre

Veľmi pekne ďakujem za všetky Vaše komentáre :) Chcem Vás poprosiť, aby ste mi do komentárov nevkladali odkazy na Giveaway. Ďakujem :)

Subscribe